Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi (KMÜ) Kamil Özdağ Fen Fakültesinde eğitimlerini başarıyla tamamlayan öğrenciler, düzenlenen mezuniyet töreninde diplomalarını aldı. Öğrenciler, üniversite hayatlarının önemli bir dönemini geride bırakmanın gururunu yaşadı.

Üniversitenin tanıtım filminin izlenmesi ve müzik dinletisiyle başlayan törene Rektör Prof. Dr. Mehmet Gavgalı, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Nevzat Aydın, Kamil Özdağ Fen Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sedat Pak, üniversite personeli ile öğrencilerin aileleri katıldı.

Öğrencilerin eğitim hayatları boyunca biriktirdikleri anıları, emekleri ve unutulmaz anları yansıtan slayt gösterisinin ardından fakülte birincisi Merve Kütükçüoğlu duygularını katılımcılarla paylaştı.

“Matematik; kâinatın dilini anlama, düzensizliğin içindeki düzeni görme ve hakikati arama yolculuğudur”

Matematik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Nimet Coşkun, Matematik Bölümünün bağımsız bir akreditasyon kuruluşu olan FEDEK tarafından akredite edildiğini; eğitim-öğretim kalitesi ile müfredatını çağın gereklerine göre sürekli güncelleyen, üniversitenin dinamik ve saygın bir bölümü olduğunu ifade etti.

Konuşmasının devamında mezunlara seslenen Doç. Dr. Coşkun, “Sizler ilk geldiğinizde, matematiği belki de sadece sayılardan ve formüllerden ibaret bir ders olarak görüyordunuz. Ancak zamanla fark ettiniz ki matematik; kâinatın dilini anlama, düzensizliğin içindeki düzeni görme ve hakikati arama yolculuğudur. Bizim medeniyetimizde ilim, sadece bir meslek edinme aracı değil; yaratıcının kâinata yazdığı sessiz ayetleri, yani evrendeki o muazzam düzeni ve kanunları keşfetme çabasıdır. İlminiz amelle, ameliniz ihlasla taçlansın. Mezuniyetiniz kutlu olsun.”

“Matematik mezunu olmak, sistemli düşünmeyi alışkanlık haline getirmektir”

Dekan Prof. Dr. Sedat Pak, “Sevgili mezunlarım, matematik bölümü mezunu olmak demek sadece türev almak veya integral hesaplamak demek değildir. Matematik mezunu olmak demek; sistemli düşünmeyi alışkanlık hâline getirmek demektir. Sabrın erdem olduğunu bilmek demektir. Yanılma hakkını kendine tanımak, ancak pes etmemek demektir. Matematikte yanlış yol, doğruyu bulmanın bir parçasıdır. Hayatta da öyle. Bugün buradan ayrılırken yanınızda götüreceğiniz en büyük miras işte bu kazanımlardır. Bugün hepinizle gurur duyuyorum. Fen Fakültesinin matematiğe gönül vermiş bu güzel evlatları, sizi çok seviyoruz. Diplomalarınızı almaya hak kazandığınız için sizleri bir kez daha yürekten kutluyorum.” dedi.

“Üniversitemizin kapıları sizlere her zaman açık”

Rektör Prof. Dr. Mehmet Gavgalı ise konuşmasında, “Sizler, ülkemizin yarınlarını şekillendirecek, bilgi ve birikimiyle topluma yön verecek gençlerimizsiniz. Fen bilimleri mezunu olarak sahip olduğunuz analitik düşünme becerisi, araştırmacı ruh ve bilimsel yaklaşım hem mesleki hayatınızda hem de toplumsal yaşamda sizlere önemli sorumluluklar yüklemektedir. Bundan sonraki süreçte bilimin ışığında, ülkemizin ve insanlığın geleceğine katkı sunacak çalışmalara imza atacağınıza yürekten inanıyorum. Ne zaman ihtiyaç duyarsanız üniversitenizin kapıları sizlere her zaman açıktır. Üniversite eğitiminizi başarıyla tamamladığınız bu anlamlı günde sizleri bir kez daha kutluyorum.” dedi.

Fakülte birincisi Merve Kütükçüoğlu’nun mezuniyet kütüğüne ismini çakmasının ardından dereceye giren öğrencilere ödülleri takdim edildi. Mezun öğrencilere diplomalarının verilmesi ve toplu fotoğraf çekiminin ardından tören, keplerin havaya atılmasıyla sona erdi.

 

 

Okunma Sayısı: 99