ÇOCUK GELİŞİMİ

1

Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olma.

2

Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuat çerçevesinde davranarak dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olma.

3

Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri içselleştirerek, öğrendiklerine uygun davranma.

4

Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlama, değerlendirme ve analiz etme, çocukların gelişimsel sorunlarını çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

5

Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma, kalite yönetimi ve süreçlerini bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde uygulama.

6

Çocuk gelişimi ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle iletişim tekniklerini doğru kullanarak yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.

7

Bilişim ve iletişim teknolojileriyle bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirme.

8

Çocuk gelişimi alanındaki ulusal ve uluslararası bilgileri uygun teknikler seçerek izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.

9

Mesleki sorumluluk bilinciyle çocukların gelişimlerine yönelik proje, araştırma ve etkinlikler planlama, uygulama ve süreci izleyip değerlendirme.

10

Çocuk gelişimi alanında temel düzeyde edindiği bilgileri kullanarak bireysel veya bir ekibin üyesi olarak bağımsız çalışmalar yürütme.

11

Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma ve bir mesleğe yönlendirebilme.

12

Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.

13

Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak çocuk gelişimi alanındaki güncel  bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

14

Çocuk gelişimi alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşma.

15

Çocukların; gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerine ilişkin temel bilgiye sahip olma.