KMÜ’lü Akademisyen ve Öğrencilerden Köy Okullarında Bilim Etkinlikleri
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi (KMÜ) Eğitim Fakültesi akademisyen ve öğrencileri, Karaman’daki köy okullarında gerçekleştirdikleri gönüllü etkinliklerle fen ve matematik derslerini çocuklar için eğlenceli hale getiriyor.
Üniversite öğrencileri, teorik olarak zorlayıcı bulunan konuları oyunlaştırarak öğrencilere ulaştırırken, bilimsel etkinliklerle dersleri günlük yaşamla ilişkilendiriyor. Ziyaret edilen okullarda gökyüzü gözlemleri, robotik kodlama çalışmaları, deneyler ve matematik oyunları gibi uygulamalarla öğrenme süreci destekleniyor.
Etkinliklerin sonuncusu merkeze bağlı Morcalı Köyü’nde düzenlendi. Etkinliğe katılan KMÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Cihat Abdioğlu, şimdiye kadar 10 farklı köy okulunu ziyaret ettiklerini belirterek, “Öğrencilerin fen ve matematiğe karşı geliştirdiği zorluk algısını kırmayı amaçlıyoruz. Bu derslerin aslında hayatın içinde yer aldığını, eğlenerek de öğrenilebileceğini göstermek istiyoruz,” dedi.
Abdioğlu, etkinliklerin hem öğrenciler hem de veliler tarafından ilgiyle karşılandığını vurgularken, “Köy okullarında şenlik havasında geçen bu buluşmalar, öğretmen adaylarımız için de önemli bir deneyim oldu. Bu çalışmaları önümüzdeki dönem daha da yaygınlaştırmayı hedefliyoruz,” ifadelerini kullandı.
Etkinliklerde görev alan Sınıf Öğretmenliği Bölümü 3. sınıf öğrencisi Burak Kurt ise, “Öğrencilerle birlikte eğlenceli ve öğretici etkinlikler gerçekleştirdik. Onların seviyelerini tanımak ve öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olmak bizler için de değerli bir deneyimdi,” dedi.
Morcalı Ortaokulu öğrencileri ve etkinliğe katılan veliler de düzenlenen faaliyetlerden memnuniyet duyduklarını dile getirdi. 65 yaşındaki Birsen Karaca, “Torunlarım çok eğlendi. Bu tür etkinliklerin devam etmesini isteriz,” şeklinde konuştu.
Etkinliklere bugüne kadar 15 akademisyen ve yaklaşık 100 üniversite öğrencisi destek verdi. KMÜ, kırsal bölgelerdeki çocukları bilimle buluşturmaya önümüzdeki dönemde de devam etmeyi planlıyor.
Okunma Sayısı: 9